En tiedä mitään hankalampaa kuin Ensimmäisen Viestin kirjoittamisen. Kaikeksi onneksi sekä Suomi24 että OkCupid tarjoavat jonkinlaisen vaihtoehtoisen keinon, jolla saa ilmoittaa kiinnostuksestaan siten, että sille toiselle jää se vaikein homma: Suomi24:ssä flirttailu, OkCupidissa wink.

 

Vaikeaksi tämä menee siinä vaiheessa, kun joku toinen tekee tuon helpomman ja jää itse odottamaan viestiä.

 

Ensimmäinen Viesti on jotakuinkin sama kuin ensivaikutelma. Sen pitäisi olla lyhyt, jotta toinen jaksaisi lukea sen. Sen pitäisi olla informatiivinen - pelkkä "Moi" ei riitä herättämään kenenkään kiinnostusta. Pitäisi osoittaa, mikä kiinnostaa ja niin edelleen.

 

Kuten ehkä huomaatte, minä en osaa kirjoittaa Ensimmäistä Viestiä. Mieluusti vastaan toisten viesteihin - niihin osaa aina kommentoida jotain. Ei niihinkään välttämättä mitään erikoista aikaan, mutta on se jo helpompaa kuin Ensimmäisen Viestin kirjoittaminen.

 

Nyt kun ajattelee, se on aivan yksinkertaista. Kuinka moneen kertaan olen itse saanut viestin, jossa on lukenut vain "Moi, vaikutat kiinnostavalta"? Kuinka monta kertaa olen itse vastannut niihin? Lähes aina. Kun on vastaanottavassa päässä, ei tule analysoitua sitä niin tarkkaan. Kirjoittajana ollessaan sitä asettaa itselleen suuret vaatimukset.

 

Tätä kirjoittaessani rohkaistuin. Olen OkCupidissa ollut karmiva stalkkeri jo jonkin aikaa - olen käynyt erään henkilön profiilia (4 or 5 star match!) kurkkimassa kerran jos toisenkin, ja nyt uskalsin heittää winkin. Jännää.